Beslutsångest

Heej!

Idag är stressig, men fick nyss en ide till en svenskauppsats som ska vara inne på torsdag. Så den måste jag skynda mig att komma igång med. Samt att bestämma med Mette när vi ska göra vår matematiska statestikundersökning. Och så ska jag plugga marknadsföring också. Och jag har förmodligen en hel del annat som också behöver göras. Men inte idag. Idag är det bara svenskan som står på schemat. Och så vill jag ruskigt gärna gå en skön snabb promenad och sola, för det är is i vindarna som drar igenom Malmö för tillfället. Så sola ute, som jag nu har gjort vissa dagar i två veckor, det är helt uteslutet. Istället så får man gå till ett äckligt solarium och svettas. Och lukta solariesvett. Inte alls så mysigt som att ligga ute och sola. Men vad gör man inte för fåfängan? Sen kommer tanken om att Gossip Girl börjar om en halvtimme och sen är det DH, och klockan tio så är solariumet stängt. Alltså måste jag gå nu. Men här sitter jag och skriver. Måste skriva svenskan också. Vad är då mina val?

- Stanna hemma, se GG och DH och skriv svenskan samtidigt
- Gå och sola, raka vägen hem och hoppas att jag inte missar allt för mycket av GG, skriva svenskan
- Gå till jag inte orkar mer, sola och sen hem och se om något bra på tv fortfarande går och skriva svenskan

Jag tror faktiskt att jag är ambitiös och väljer alternativ nummer 3. Men tro inte att jag ska ut och gå till midnatt bara för att jag skrev att jag ska gå tills jag inte orkar mer. Ånej, en timme eller så blir bra. Skönt som fan. Hoppas bara att min iPod fungerar. Silka i-landsproblem jag har?

tildisen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0