Onsdag

Hej bloggen!

Haha, den töntiga "hälsningen" var jag bara tvungen att skriva! Egentligen vill jag skriva "God morgon bloggen!" men eftersom jag redan har varit i skolan så kändes det inte relevant. Som jag nyss skrev så har jag varit i skolan, gick mellan 09.35 och 10.35 typ, sjukt skönt med så korta dagar! Nu ska jag bara fixa lite på datorn och sedan ut i det ljuvliga vädret för att sola och plugga. Ska nog även fixa lite i poolen och förhoppningsvis bada. Hoppas bara inte att det är för kallt, haha. Har blivit lite utav en badkruka på senare år, gammal kärring nu haha. Förra sommaren så tror jag inte jag badade i svenskt vatten en enda gång!!! Bara i Grekland typ. Och i Anders pool också tror jag. I år har jag badat i min pool x antal gånger samt (både o- och frivilligt) i ån eller vad det var i Stockamöllan utan för Eslöv, haha.

Igår så berättade jag om den gamla gubben med cykeln som hade blivit påkörd eller något sånt, och idag hände nya saker på mitt cykeläventyr till skolan, haha. Jag såg nämligen både en död igelkotte och en död fiskmås. Hur hemskt är inte det? :( Igenkotten låg på rygg med benen uppåt och fiskmåsen låg på en stor sten, haha. Såg lite skoj ut faktiskt. Men nej, det var hemskt! Alla bilar som kör längs Limhamnsvägen får sakta ner, det är faktiskt ett relativt rikt djurliv runtom den vägen! På ena sidan så är det i och för sig mest lägenhetshus och sånt, men där bor hundar som faktiskt kan smita och på andra sidan vägen så är det först dammarna och sedan stranden. Så igelkottar, fåglar och andra djur lever där och jag vill att de ska fortsätta vara så. För hur mysigt är det egentligen inte i Malmö? På vägen till skolan så cyklar man parallellt med djur men man är ändå bara cirka 5 minuter stan med cykel?

Nu ska jag ut i det fina vädret och försöka få lite färg, det var jättelängesen som jag var ute i solen. Måste lära mig massa saker idag, italienska glosor, grammatik, massa marknadsföringssaker och sånt. Men men, det får väl gå, haha.

puss tildisen
(jag ska föresten försöka bli bättre men bilder, det blir roligare med bilder men jag är lite seg, haha.)


Kommentarer
Postat av: mingla

Var med och tävla i min blogg om att vinna ett Nicole Richie-armband som är sponsrat av Betties Galleria i Kalifornien.

2008-05-28 @ 11:46:57
URL: http://heymingla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0